liefdesgedichten banner

Samenwonen op je 19e

19 Aug 2010, 11.18

1004heidi Lid

• Forumberichten: 59

Ik (19 jaar) en mijn vriend (20 jaar) wonen zo'n 100 km van elkaar af. We zijn nu iets langer dan anderhalf jaar samen, en zitten af en toe al te kijken naar huur- en koophuizen op internet. Ik woon vlak langs de grens in Overijssel en heb mijn werk hier, hij woont in de Noordoostpolder en heeft ook daar zijn werk. Nou zagen wij laatst op internet een goedkoop, érg groot en mooi huis in Duitsland, net over de grens (25 min. rijden vanaf mijn huis). We hebben de makelaar opgebeld omdat we het huis graag willen bezichtigen. We kregen het adres en hebben het huis van de buitenkant en de omgeving bekeken, het bevalt ons zeer goed! Het is nog de vraag of we met ons loon een hypotheek kunnen krijgen, maar mijn vriend heeft er alle vertrouwen in. Ik zat me net te bedenken dat ik super graag met hem wil samenwonen, maar oke, we zijn nog wel erg jong en ik vind het wel een beetje snel gaan allemaal. Als ik mocht kiezen of ik het huis hebben wil, zou ik ja zeggen. Al weet ik wel zeker, dat ik een aantal leuke, maar ook veel negatieve reacties zal krijgen op onze plannen van familie en vrienden. Daarbij komt nog dat ik nooit zo goed tegen veranderingen kan, dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik weet zeker dat ik met mijn vriend verder wil voor altijd en hij ook met mij, ik wil met hem samenwonen, maar op de een of andere manier twijfel ik nog omdat het huis zo groot is (veel onderhoud dus), het is in Duitsland (heb ik opzich geen problemen mee maar het is wel allemaal nieuw en anders..) en ik ben bang voor de minder leuke reacties..

Graag jullie reactie en/of advies!

19 Aug 2010, 12.37

zonnebloem Lid

• Forumberichten: 15

Als jullie zeker weten dat jullie verder willen met elkaar, waarom dan niet? Dan maakt leeftijd niets uit, toch?

1 Sep 2010, 17.20

megan Lid

• Forumberichten: 27

Als je zelf de keus hebt gemaakt is het belangrijk dat je er volledig achter staat.

Er zullen altijd mensen zijn die het niet met je eens zijn en het is de kunst om dan toch bij jezelf en je eigen gevoel te blijven.
Mijn advies;
Doe wat voor jou goed voelt!! Niet wat een ander denkt dat goed voor jou is.

Wat die verandering betreft, Als je het de tijd geeft zal het wennen.
En als je vriend naast je staat in die periode...., dan denk ik dat je sterk staat!

17 Jul 2011, 19.56

brenda0 Lid

• Forumberichten: 47

als je zeker bent van je relatie dan is alles goed van samen wonen, volg je gevoel, en pas jullie dan ook aan aan elkaar, soms discusies voor inrichtingen en zo maar is normaal he. Wink

op liefde staat geen leeftijd zeg ik altijd.

ik woon al van mijn 18 samen mijn vriend van 23, ik ben nu al 19 bijna 20Wink

Bericht toevoegen

Gelieve in te loggen of een account aan te maken

Je moet Inloggen of jezelf Registreren om deze actie uit te kunnen voeren