liefdesgedichten banner

Zwanger, weghalen of houden?

23 Aug 2010, 14.40

1004heidi Lid

• Forumberichten: 60

Ik weet niet of ik zwanger ben. Vrijdag eindigde de strip van de pil, vaak ben ik dan 2 dagen daarna ongesteld. Inmiddels is het maandag, en ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb al eens getwijfeld en een test gedaan, hieruit bleek dat er niets aan de hand was. Toch maak ik me nu weer een klein beetje zorgen, omdat ik weet dat ik de pil 2x vergeten ben deze maand. Ik heb de vergeten pil dan de volgende dag gelijk weer ingenomen, maar de veiligheid verminderd dan wel naar mijn weten.. Daarom zou het best kunnen dat ik nu zwanger ben, misschien schep ik nu onnodig paniek bij mezelf, maar het zóu kunnen.. Ik ben nu 19 en mijn vriend is 20. Ik heb het hem verteld en als ik deze week niet ongesteld wordt, ga ik weer een test doen.

Ik bedenk nu bij mezelf; als ik zwanger ben, zal ik het kind dan houden of niet? Mijn vraag is daarom aan jullie: Als jullie mijn leeftijd (19) hadden en je was zwanger, zou je het kind dan houden? En zo ja, waarom wel/waarom niet?

23 Aug 2010, 19.41

rikstp Lid

• Forumberichten: 45

poeh, het is wel moeilijk.
maar ik denk dat ik em wel zou houden dan.
je bent nu 19. het is vrij jong om een kind te krijgen,
maar niet veel té jong zegmaar.
en ik denk altijd zo; in prencipe vermoord je iemand.
want je hebt het zegmaar wel zelf in de hand dat je zwanger bent.
maar het is een lastige keuze.
succes ermee !

24 Aug 2010, 13.53

marloeeessvdb Lid

• Forumberichten: 7

Als ik jou was zou ik het houden,

19 is niet te jong om een kind te krijgen

en stel je voor, straks krijg je een schuld gevoel

omdat je je eerste kindje nooit gekent hebt omdat je het weg liet halen,

maar het is je eigen keus,

ik zelf zou het houden.

Good luck!

24 Aug 2010, 23.15

ikkes Lid

• Forumberichten: 1

het is helemaal niet zo dat je in prencipe iemand vermoord waar slaat dat nou op?

het is een keuze die je maakt voor de toekomst de rest van je leven en niet alleen voor jezelf maar ook voor de baby en wat dacht je van de vader van het kindje. het enige wat ik erop kan zeggen is: kijk naar de situatie waar je je op dit moment in bevind bedenk goed of je het de toekomst kan geven zoals jij het in gedachte hebt. bedenk goed of je klaar bent om jezelf voor de rest van je leven te binden. niet alleen aan het kind maar ook aan de vader. probeer niet alleen je hart maar ook je verstand te volgen. een kind opvoeden heeft helemaal niks met de leeftijd te maken. iedereen is een ander persoon en iedereen heeft een ander karakter wat je jezelf goed moet bedenken is of je zo'n grote stap aankunt.

heb je daar goed over na gedacht en er ook goed met je vriend over gepraat. dan lijkt het me verstandig om dit nieuws zsm aan jullie ouders te vertellen. die kunnen je ook adviezen geven.

ik wil nog even zeggen dat je 100% achter je keuze moet staan want ga je twijfelen krijg je spijt en het is niet makkelijk om dat dan nog een plekje te kunnen geven. en wat belangrijk is is dat je moet doen wat je zelf denkt wat goed voor je is en zeker niet naar anderen te luisteren. het is namelijk makkelijk om te beoordelen vanaf je zijlijn totdat je zelf voor zo'n beslissing staat.

25 Aug 2010, 09.33

ivnna Lid

• Forumberichten: 62

of je het kind moet houden ligt aan je bestaan,

je moet natuurlijk inkomen hebbben want een kind kost veel geld,

en je met een huis hebben waar je in kunt wone,

en je vriend moet er natuurlijk ook achter staan want je kan geen kind alleen onderhouden.

xox

28 Sep 2010, 19.25

lovemexxx Lid

• Forumberichten: 11

je bent jong dat geef ik toe

maar je moet heeeel goed overna denken

ik bedoel het is een deel van jou

en je bent niet veeel te jong 14 ofzo

je kan altijd steun van je familie krijgen.

maar heeel erg veel suc-6

xxx-ies lovemexxxKiss

3 Oct 2010, 18.13

meekie96 Lid

• Forumberichten: 41

heb jij al een zwangerschaps test gedaan?

dat geeft veel zekerheidzoja als je zwager bent:

moet je het er goed met je vriend over hebben!

als jij en je vriend er uit komen dat je het kind wild houden dan zou ik het houden

maar dat over iemand doden is ook niet helemaal waar

maar als je van het kindje gaat houden dan gaat het wel zo voelen

meid denk er rustig overna en maak zelf een beslissing<3

12 Feb 2012, 21.05

kaylee12 Lid

• Forumberichten: 7

Hey 19 is opzich wel jong , maar niet té jong om een kind op te kunnen voeden. Mijn moeder was ook 19 toen ze haar eerste kind kreeg, en het ging goed. je moet wel eerlijk tegen je vriend blijven. En dat doe je gelukkig ook. maar als je nou echt zwanger bent , ik snap dat is moeilijk om tegen je vriend te zeggen. maar spreek zodra je het weet met hem af, dan kan je het in alle rust vertellen. Doe het niet tijdens schooltijden ofzo maar het weekend. Waarom? Dan zit je Boy niet in de zenuwen, en letie teminste nog op :P.

Suc6 er mee!

xxMy

14 Feb 2012, 20.54

lonneke Lid

• Forumberichten: 12

Het is wel jong

Maar ik zou hem/haar wel zelf houden, want het is toch wel jouw kind (mijn nicht(ook 19) heeft haar baby weglaten halen en ze heeft er toch wel spijt van). Ik zou het iniedergeval met jouw ouders en vriend over hebben, Je kan ook besluiten dat je hem/haar in een pleeggezin plaatst totdat je er zelf klaar voor bent om er voor te zorgen.

Suc-6

Xxx

Ps: laat a.u.b. weten wat je uiteindelijk beslist :)

Bericht toevoegen

Gelieve in te loggen of een account aan te maken

Je moet Inloggen of jezelf Registreren om deze actie uit te kunnen voeren