Mijn vriendin en ik zijn al 3 jaar samen. We hebben het de eerste 2 jaar heel leuk gehad samen. De band die wij hebben is echt iets unieks. Ik hoef haar alleen maar aan te kijken en ik weet wat ze denkt en voelt. Wij begrijpen elkaar zoals niemand ons begrijpt. En we gaven elkaar de ruimte die we allebei zo hard nodig hebben. Ook wat de toekomst betreft zaten we volledig op één lijn. We willen bijvoorbeeld allebei niet in een eengezinswoning wonen en we willen allebei een tijdje in het buitenland wonen, voor we aan kinderen zouden beginnen.
Tot zover leek alles perfect te kloppen. We waren gewoon voor elkaar gemaakt, voor de eeuwigheid samen. En toch ging het een jaar geleden helemaal mis.
Zij ging samen met een vriendin op vakantie naar Griekenland. Daar leerde ze een Italiaanse jongen kennen. Echt zo'n gladde jongen, die precies wist wat hij moest zeggen en doen om haar te verleiden. Ze werd verliefd.
Toen ze terug kwam van die vakantie merkte ik gelijk dat er iets mis was. Door een smsje van een vriendin kwam ik erachter wat er zich had afgespeeld. Ze heeft het mij dus niet zelf verteld. We zijn hierdoor 2 maanden uit elkaar geweest, maar na veel praten toch weer bij elkaar gekomen. Ze heeft gezworen dat ze wél verliefd was geworden, maar er niets mee had gedaan.
Tot vorige week het hoge woord eruit kwam. Ze heeft meerdere keren met hem gezoend! Ze kon het niet langer geheim houden en gooide het er uit.
Ik was woest en heb het gelijk uit gemaakt. Het afgelopen jaar zijn we zo gelukkig samen geweest. En alles bleek een grote leugen. Het gemak waarmee ze ook heeft gelogen, dat raakt mij nog het meeste. Zij wist dat als ze ooit zou vreemd gaan, dat het voor mij direct einde verhaal zou betekenen.
De hele week ben ik boos op haar geweest. Gisteren kwam ze langs om haar laatste spullen op te halen en ineens was alle woede weg!! Ik zag haar lieve koppie weer. Ik merkte weer hoe goed het tussen ons klikt en hoe goed we altijd konden praten. Ik merkte hoe ongelofelijk veel ik van haar hou!
Het voelde gisteren weer als van ouds en dat maakt me in de war. Ze heeft me niet alleen bedrogen, maar er ook nog een jaar zo over gelogen. Nu heeft ze 2x mijn hart gebroken met hetzelfde.
Ben ik nou echt zo’n idioot dat ik har dan zo mis? Dat ik nu nog ontzettend veel van haar hou?

29 Aug 2010, 15.04