ik ben een meisje van 14
en ik durf bijna niks:@
ik zie ene bekende in de bus wordt gelijk rood en moet bijna lache
ik praat zacht niemand hoort me bijna
willen jullie aub helpe ik ben erg verlege ben al 2x naar een traing gegaan helpt niet
27 Jan 2011, 18.42
kubitje
Lid
ik ben een meisje van 14
en ik durf bijna niks:@
ik zie ene bekende in de bus wordt gelijk rood en moet bijna lache
ik praat zacht niemand hoort me bijna
willen jullie aub helpe ik ben erg verlege ben al 2x naar een traing gegaan helpt niet
28 Jan 2011, 10.24
1004heidi
Lid
Verlegen zijn kan een nadeel zijn, maar ook aantrekkelijk.
Ik ben zelf ook wel verlegen, vooral in mijn jongere jaren had ik er wel veel last van. Daarnaast heb ik van mezelf ook een zachte stem. Mensen vragen vaak waarom ik fluister, terwijl ik zelf het gevoel heb ik dat ik op normale toon spreek. Ik vind het nog wel eens vervelend om te horen, maar het is gewoon wie ik ben en dat kan ik niet veranderen. Jij bent nog jong, je verlegenheid zal vanzelf nog wel minderen naarmate je ouder wordt en meer ervaring krijgt op sociaal vlak. Doe gewoon zoals je bent en trap jezelf niet de grond in door te denken dat verlegenheid een negatief begrip is. Ik heb een vriend gevonden die totaal niet verlegen is, maar verlegenheid vind hij dan juist weer lief. Dus, kop op meisje :)
31 Jan 2011, 17.19
timo
Lid
Ik ben een jongen van 12
en ik word al rood als een meisje naar me toekomt
ik vind iemand leuk en wil haar een gedicht schrijven
alleen ik ben totaal niet romantisch. 
8 Feb 2011, 21.10
joni
Lid
Ik ben een meisje van 12
en ik ben heel erg verlegen
als ik bij iemand ben die
ik allang ken of juist
nog niet zo lang
word ik heel erg stil...
ik zeg amper een woord
en ga dan een raare
stem opzetten...
veel vriendinnen waar ik
wel normaal tegen kan doen
probeerden me al te helpen maar
dat hielp net
ben ook al naar 2 andere
cursussen geweest
maar dat hielp niet...
help me! :$
xx
9 Feb 2011, 15.44
ellaatje
Lid
Ha joni en timo
voor joni:
ik was vroeger ook heel verlegen maar nu niet meer. omdat ik ruzie had met mn bff leerde ik dat ik niet eewig stil kon blijve en nieuwe vrienden moest maken. Om te beginnen zei ik tege iedereen die ik kende heel vrolijk ha. Daarna moet je gewoon mensen aanspreken ook al ken je ze niet . Ik weet ut heel eng maar het helpt wel. En voor je stem: neem hem eens op als je (voor jou) normaal praat en luister het eens. Dan kun je horen of je stem te zacht is en praat je gewoon harder.
voor timo:
verlegen zijn is lastig ik weet ut. zeker als je verliefd bent. een voordeel is dat meisjes verlege jongens vaak sgattig of lief vinden. Als je haar wil vrage stuur dan dit tekstje: Words begin whit A-B-C , Numbers begin whit 1-2-3, Songs begin whit Do-Re-Me, Love begin whit you and me? Heb ik zelf ook gestuurd alleen helaas geen succes maar wel egt un lief tekstje.
succes Ella
11 Feb 2011, 15.27
danielle14
Lid
Hallo allemaal...
Ik ben een meisje van 14. en ben ook wel verlegen. vroeger was het erger maar de laatste tijd valt het wel mee :D. als je iets niet durft maar wel wil, moet je het gewoon doen, want dan wordt je vanzelf minder verlegen zo heeft het ook gewerkt bij mij. Ik ga wel eens naar teenage party's, en ik durfde nooit op jongens af te stappen, maar ik heb het gewoon gedaan en nu stap ik zo op elke jongen af :D..
enneee Timoo..
Het maakt echt niet uit dat je verlegen bent, net als wat Ella zegt, de meeste meiden vinden dat juist schattig. Je moet gewoon een gedicht proberen en aan haar geven/sturen.....
14 Feb 2011, 18.05
mariiaa1997
Lid
hai kubi(L)
Kubra vroeger was je echt nog veel erger verlegen altijd, nu is het veel en veel minder geworden, ga zo door ;)
mr word niet arrogant xd, niet dat je dat bent ofzo
xoxo mariaa(L)
22 Feb 2011, 09.02
mariska85
Lid
Hallo,
Ik ben ook best verlegen, maar ben niet zo jong meer. Het is ook een soort karakter trekje. Vaak word ik zelfs rood. Dat vind ik helemaal niet leuk. Ik weet niet of het ooit over zal gaan. Maar de laatste tijd kan het mij niet meer zo schelen of ik rood word.